“SEKTÖR TEMSÄ°LCÄ°LERÄ° GELÄ°N, MESLEKÄ° EĞİTÄ°MÄ° BÄ°RLÄ°KTE DÄ°ZAYN EDELÄ°M” Bakan Özer konuÅŸmasında kat sayı uygulamasına deÄŸinerek, “Bu uygulamanın amacı meslek lisesi mezunlarının yükseköğretime eriÅŸimini engellemekti. Aslında bu amaç, gizli bir amacı,..
“SEKTÖR TEMSÄ°LCÄ°LERÄ° GELÄ°N, MESLEKÄ° EĞİTÄ°MÄ° BÄ°RLÄ°KTE DÄ°ZAYN EDELÄ°M”
Bakan Özer konuÅŸmasında kat sayı uygulamasına deÄŸinerek, “Bu uygulamanın amacı meslek lisesi mezunlarının yükseköğretime eriÅŸimini engellemekti. Aslında bu amaç, gizli bir amacı, örtük bir niyeti barındırıyordu. O örtük niyet, akademik olarak baÅŸarılı öğrencilerin mesleki eÄŸitimden uzaklaÅŸmasıydı. Dolayısıyla mesleki eÄŸitimin çok dezavantajlı bir hale gelmesi. Mesleki eÄŸitim dezavantajlı hale geldiÄŸi zaman 21’inci yüzyılın becerilerine sahip yetkinliklerine, donanımına sahip insan kaynağı yetiÅŸtirmede eÄŸitim sistemi baÅŸarılı olamayacaktı. Bunu baÅŸarılı kılamadığınız zaman ne olacaktı, iÅŸ gücü piyasası nitelikli insan kaynağına eriÅŸimle ilgili ciddi sıkıntı yaÅŸayacaktı. Bunların hepsi Türkiye’de gerçekleÅŸti. Bizim yaptığımız ÅŸey ÅŸuydu. 40’lı yıllarda, 50’li yıllarda olduÄŸu gibi ana istihdam kaynağı artık devletteydi. Devlet, istihdam kaynağından çekilmiÅŸ, kendi gerçek fonksiyonlarına dönmüş. Artık özel sektör, serbest piyasa iÅŸ gücü dinamiklerini belirlemeye baÅŸlamıştı. O zaman yapmamız gereken ÅŸey sektör temsilcileriyle birlikte mesleki eÄŸitimi yeniden inÅŸa etmek. Özel sektörden istediÄŸim ÅŸey ÅŸu oldu. Bize bina yapmayın, laboratuvar yapmayın, bütçemiz var. Son 20 yılda eÄŸitim her zaman bütçeden en büyük payı aldı. Son 20 yılda eÄŸitimde eriÅŸim problemi çözüldü, antidemokratik uygulamalar kaldırıldı, fırsat eÅŸitliÄŸiyle ilgili çok sayıda sosyal politika istikrarlı bir ÅŸekilde uygulandı. Bizim istediÄŸimiz ÅŸey ÅŸuydu, sektör temsilcileri gelin, mesleki eÄŸitimi birlikte dizayn edelim. Ä°stihdama öncelik tanıyalım. Gördük ki, tüm sektör temsilcilerinin beklediÄŸi ÅŸey bu. Onlar da tüm süreçlerde aktif olarak yer almak istiyorlar. Çok kısa sürede bir anda sektörün güçlü temsilcilerinin mesleki eÄŸitim alanına girdiklerine tanıklık etti Türkiye. Bu adımlarla artık meslek liseleri hiçbir yere yerleÅŸemeyen öğrencilerin eÄŸitim destinasyonu olmaktan çıktı, gençlerimizin yerleÅŸmek için birbiriyle rekabet ettiÄŸi bir lise türüne, eÄŸitim türüne dönüştü” dedi.
Bakan Özer, 2018-2019 yıllarında 200 milyon olan üretim kapasitesini 2022 yılında 2 milyara yükselttiklerini, bu seneki hedefin de 3 buçuk milyar olduÄŸunu vurguladı. Özer, deÄŸiÅŸikliklerin yapılmadan önce 25 Aralık 2021’de Türkiye’deki çırak, usta, kalfa sayısının sadece 159 bin olduÄŸunu, bugün ise 1 milyon 410 bin çırak ve kalfa olan mesleki eÄŸitim sistemi olduÄŸunu söyledi.
Sektörde Gündem Ekonomi
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.