Yeni evlenecek gençlere verilecek olan 150 bin TL faizsiz evlilik kredisi piyasalarda doping etkisi yapacak. İki yıl geri ödemesiz olan destek kredisi gençlerin yuva kurmalarını kolaylaştırırken mobilyadan beyaz eşyaya, halıdan..
Yeni evlenecek gençlere verilecek olan 150 bin TL faizsiz evlilik kredisi piyasalarda doping etkisi yapacak. Ä°ki yıl geri ödemesiz olan destek kredisi gençlerin yuva kurmalarını kolaylaÅŸtırırken mobilyadan beyaz eÅŸyaya, halıdan düğün organizasyoncularına kadar hemen her sektöre katkı saÄŸlayacak. Hatta öyle ki bu kredi desteÄŸi bazı sektörleri de harekete geçirdi. Genç çiftlerin yeni ev kurmasına destek olmak için kolları sıvayan mobilyacılar ‘Bu da bizden’ kampanyasına hazırlanıyor. Zücaciyeciler de özel indirim paketleri için çalışıyor.
150 BİN GENÇ FAYDALANACAK
Türkiye Ä°statistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre yılda ortalama 600 bin çift evleniyor. Bu krediden yaklaşık 150 bin çiftin faydalanacağı öngörülüyor. Dolayısıyla 22 milyar 500 bin TL’nin piyasalara girmesi bekleniyor. Kredi kartlarına getirilen limit taksit gibi sınırlamalar nedeniyle sıkıntılı bir süreç yaÅŸandığını belirten sektör oyuncuları, bu kredinin can suyu olacağını vurguluyor.
BU DA BÄ°ZDEN KAMPANYASI
Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED) BaÅŸkanı Ahmet Güleç, gençlerin evliliÄŸe teÅŸvik edilmesi, bunun da özel kredilerle desteklenmesinin çok kıymetli olduÄŸunu belirterek, “Her evlilik yeni bir ev demek. Dolayısıyla bu mobilya sektörüne de bir katkı sunacak. Bu nedenle CumhurbaÅŸkanımıza sektörümüz adına özel bir teÅŸekkür etmek istiyoruz” dedi. Gençlerin yuva kurmasına sektör olarak da özel bir katkı sunmak istediklerini anlatan Ahmet Güleç, “Federasyon yönetimindeki arkadaÅŸ- larımızla bu konuyu konuÅŸtuk. Biz de gençlere destek olmak için üyelerimizden özel kampanyalar hazırlamalarını isteyeceÄŸiz. Bu kapsamda gençlere ‘Bu da bizden’ diyeceÄŸiz. 21-25 Ocak tarihleri arasında Uluslararası Ä°stanbul Mobilya Fuarı’nı (IIFF) gerçekleÅŸtireceÄŸiz. Fuar sonrası, ÅŸubat ayında kampanyamızın startını vereceÄŸiz” diye konuÅŸtu. Bu krediden 150 bin çiftin yararlanacağını öngördüklerini aktaran Zücaciyeciler DerneÄŸi BaÅŸkanı Mesut Öksüz de, “Türkiye’de son 2 yıl ortalaması olarak 570 bin çift evleniyor. 2000 yılından bu yana da evlilik yaşı ortalaması kadınlarda 3 yıl artarak 25.7, erkeklerde 2.3 yıl artarak 28.3’e tırmandı. Kredi ÅŸartında 29 yaÅŸ üstü ve 6 aylık asgari ücrete göre bakıldığında aylık yaklaşık 39 bin TL, toplam gelire 6 ay sonrasına bakarsak da 51 bin TL sınırı olacaktır diye düşünüyorum. BaÅŸvuru yapacak kiÅŸilerin sayısı 150 bini bulacaktır. Bu da oldukça önemli bir sayı” dedi.
KREDÄ° KARTINA TAKSÄ°T ARTMALI
Çeyiz satışlarında ortalama paket fiyatlarının 25-50 bin TL arasında olduÄŸunu aktaran Öksüz, ÅŸunları anlattı: “Firmalarımız çeyiz setleriyle ilgili çok özel kampanyalar yapıyorlar. 150 bin çiftin faydalanacağını düşünüyoruz ama yeni kampanyalarla bunu artırmayı hedefliyoruz. Kredi kartıyla ilgili taksitler de çok önemli. Firmalarımız vade farkı almadan taksit imkânı saÄŸlamaya çalışsa da maliyetler çok yüksek. Taksit sayılarının artması ve buradaki destekler de katkı saÄŸlar.”
BANKALARLA GÖRÜŞÜYORUZ
MODOKO BaÅŸkanı Koray Çalışkan da, mobilyada düğün paketlerinin 80 bin TL’den baÅŸladığını belirterek, “Åžu an Türkiye ortalamasının yüzde 10 altında çalışıyoruz. Hareketlilik saÄŸlayabilmek için maliyetleri fiyatlara yansıtmıyoruz. Bankalarla taksitlerle ilgili görüşme halindeyiz. Daha etkili kampanyaları bu 150 bin TL’lik çalışmayla birleÅŸtirmek istiyoruz” ifadelerini kullandı. Kredi kartı taksitleri ve limitlerin sınırlandırıldığını hatırlatan Çalışkan, “Kredi kartı taksitlerinin de 9’dan 12’ye çıkarılması gerektiÄŸini düşünüyorum. Kredi kartının geri dönüş kısmında da faizler düşürülmeli” dedi.
HALIDA TALEP ORTA SEGMENTE KAYAR
Halı Ä°hracatçıları BirliÄŸi BaÅŸkanı UÄŸur Uysal, “Türkiye’de bir evde ortalama 20 metrekare halı kullanılıyor. 600 bin evlilik demek 12 milyon metrekare halı ihtiyacı demek. Bugünkü ortalama ürün fiyatlarıyla da 5 milyar TL ciro yapar. Enflasyon sebebiyle daha çok ucuz ürünler talep görüyor. Evlilik desteÄŸiyle talep ucuzdan orta segmentteki ürünlere kayabilir. Bu durumda ciroda yüzde 25’lik bir artış olur” ifadelerini kullandı.
GENÇLER PARTİ YAPACAK
TÃœRKIYE Uluslararası Etkinlikler DerneÄŸi (TUED) ve KM Events’in Kurucusu Meltem Bayazıt Tepeler, son dönemde enflasyon nedeniyle gençlerin daha çok nikâh gibi organizasyonlara yöneldiÄŸini belirterek, “Gençler için güzel bir destek sunuluyor. Bu nikâhları yapacak olanlar belki arkadaÅŸları ya da aileleri ile küçük bir kutlama yemeÄŸi ya da mini bir parti yapabilirler. Bu tür organizasyonlara katkı saÄŸlayacaktır” dedi.
Sektörde Gündem Ekonomi
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.