Çinli markalar uygulanmaya başlanan önlemlere rağmen Türkiye otomotiv pazarından vazgeçmiyor. Çinliler birbiri ardına yeni marka ve modellerini satışa sunuyor Çinli otomobil markalarının Türkiye sevdası, engellemelere rağmen devam ediyor. Çinliler büyük..
Çinli otomobil markalarının Türkiye sevdası, engellemelere raÄŸmen devam ediyor. Çinliler büyük potansiyel olarak gördükleri Türkiye otomotiv pazarından vazgeçmiyor. Son olarak Çinli Chery’nin premium markası JAECOO Türkiye pazarına giriÅŸ yaptı. JAECOO, küresel pazardaki ilk modeli JAECOO 7’yi Avrupa’da Ä°ngiltere, Ä°spanya, Ä°talya, Polonya ve Rusya’nın ardından Türkiye’de satışa sundu. Hatta, Avrupa’da bugüne kadarki en yüksek hacimli JAECOO 7 teslimatı Türkiye’de gerçekleÅŸti. JAECOO, önümüzdeki üç yıl içinde Avrupa’daki yüksek potansiyelli pazarlara da dahil olmak üzere, JEECOO, küreselde 60’ın üzerinde pazarda yer almayı hedefliyor. JAECOO 7’nin tanıtım toplantısında konuÅŸan Türkiye BaÅŸkan Yardımcısı Ahu Turan, Türkiye’nin marka için önemli olduÄŸunu söyledi.
Türkiye’nin, Jaecoo’nun büyüme hamlesinin en önemli kesiÅŸim noktalarından birini temsil ettiÄŸini belirten Turan, “Avrupa’daki en büyük teslimatın yapılmasının Türkiye’nin önemini ortaya koyması bakımından deÄŸerli buluyoruz” dedi. JAECOO’nun Türkiye pazarına dinamizm katacağını söyleyen Turan, şöyle devam etti: “Yedi bölgede 17 ilde ilk etapta 22 showroomla satış ve satış sonrası hizmeti vermeye baÅŸladık. Showroom sayısını ise eylül itibarıyla 30’un üzerine çıkartmayı amaçlıyoruz. Ä°lerleyen dönemde JAECOO 7 ürün gamına eklenecek plugin hibrit teknolojisine sahip versiyonlarla birlikte JAECOO aralıksız büyümesini sürdürecek. Yine önümüzdeki dönemde büyük ilgi uyandıran JAECOO 8 modelimizin de benzer motorlu versiyonlarını pazara sunmak için çalışmalarımız devam ediyor.”
Pazar payı yüzde 10.45
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite DerneÄŸi verilerine göre, 2024 Ocak-Temmuz aylarında 56 bin 101 adet Çinli araç satıldı. Çinlilerin pazar payı bu dönemde yüzde 10.45’e yükseldi. Yani, Türkiye’de satılan her 100 araçtan 10’u Çinli.
DFSK da atağa geçti
2023’te Türkiye’de binek ve ticari araçlarını satışa sunan Çinli DFSK de, Türkiye’de ataÄŸa geçti. DFSK’nin Türkiye distribütörü SHS, markanın yeni nesil model ailesinin üyesi E5’i yollara çıkardı. Ayrıca, yıl sonuna kadar E model ailesinin iki yeni üyesini de satışa sunmayı planlıyor.
Türk seddi
Avrupa’da Çinli otomobiller için önlem alan ilk ülke Türkiye oldu. 2024 Mart’ta Çin’de üretilen elektrikli otomobilleri ithal eden firmalara 7 bölgede 20 servis açma zorunluluÄŸu getirildi. Ardından, temmuzda Çinli otomobiller için yüzde 40 ek Gümrük Vergisi uygulanmaya baÅŸladı.
Sektörde Gündem Ekonomi
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.